Jestem lekarzem, jestem po twojej stronie – lekarze i pacjenci nie są stronami przeciwnymi. Nie jestem systemem — lekarz walczy z systemem dla pacjenta, to pacjenci i lekarze wspólnie powinni walczyć o lepszy system. Jestem człowiekiem — lekarz też ma trudności związane z istnieniem w tym systemie, ma problemy, których na co dzień pacjent nie dostrzega. 

Ambasadorzy kampanii samorządu lekarskiego – prezesi Okręgowych Rad Lekarskich – opowiadają o codzienności lekarza-człowieka w systemie ochrony zdrowia, poczynając od walki o zdrowie pacjenta i poświęceniu mu swoich umiejętności, przechodząc do kwestii systemowych utrudnień, z jakimi spotykają się w swojej pracy, by na koniec zwrócić uwagę na własne ludzkie ograniczenia. 

Mariusz Malicki, prezes ORL w Częstochowie 

Nie znam lekarza, który nie chciałby pomóc komuś w potrzebie w zdrowiu. Denerwujemy się dlatego, że nie możemy zrobić tego w takim zakresie, w jakim byśmy chcieli dla pacjenta dla chorego. 

Radosław Piwowarczyk, prezes ORL Beskidzkiej Izbie Lekarskiej 

Praca z ludźmi, praca z człowiekiem, który oczekuje Twojej pomocy w tych ważnych sytuacjach, kiedy oni się do nas zgłaszają, wymaga maksymalnej energii, którą jesteś z siebie w stanie dać temu człowiekowi. 

Ryszard Mońdziel, prezes ORL w Płocku 

Żądamy i oczekujemy od siebie wielu, czasem niemożliwych do spełnienia życzeń. Chcielibyśmy rzeczywiście maksymalnie dobrze, na miarę możliwości technicznych, wykonywać swoją pracę. 

Ewa Joniec, prezes ORL w Gorzowie Wielkopolskim 

Widzę, jakie problemy zdarzają się w organizacji służby zdrowia. Lekarzowi jest łatwiej się w tym poruszać, bo wiele rzeczy po prostu rozumiem. Natomiast pacjent się w tym wszystkim może zgubić. 

Krzysztof marchewka, prezes ORL w Rzeszowie 

Brak dostępności [do leczenia specjalistycznego – przyp. red.] dla pacjentów bardzo boli. 

Jolanta Smerkowska-Mokrzycka, prezes ORL Opolskiej Izby Lekarskiej 

Ta ogólna nerwowość, pośpiech w życiu owocuje tym, że pacjent przychodzi zestresowany swoją chorobą i tym, że nie wie, czy będzie przyjęty i jak zacznie się leczenie, kiedy się skończy. Ta niewiadoma powoduje, że stres udziela się jej lekarzowi. 

Marta Owczyńska, prezes ORL w Krakowie 

Jest duże obciążenie biurokracją, wymaganiami ze strony NFZ-u i różnych instytucji. 

Dariusz Samorski, wiceprezes ORL Lubelskiej Izby Lekarskiej 

Rozumiem frustrację pacjentów. Wierzę jednak, że mają oni świadomość, że ta frustracja dotyczy również lekarzy. 

Dariusz Kutella, prezes ORL w Gdańsku 

Trzeba postawić wyraźną granicę między możliwościami a chęciami. Z mojej strony są możliwości, ze strony pacjentów są chęci i potrzeby. 

Michał Bulsa, prezes ORL w Szczecinie 

Praca lekarza to praca sapera. Musimy przeprowadzić pacjenta przez ten chory system OZ, żeby mógł później cieszyć się pełnym zdrowiem. 

Piotr Pawliszak, prezes ORL w Warszawie 

Musimy myśleć o systemie, który jest bezpieczny dla wszystkich jego uczestników. Bezpieczny system to taki, w którym wiadomo jak się poruszać, i który jest sprawiedliwy.  

Robert Stępień, prezes ORL w Krakowie 

Żeby ten system poprawić, musimy współdziałać. 

Artur Płachta, prezes ORL Wojskowej Izby Lekarskiej 

Jeżeli razem nie pójdziemy w jednym kierunku, to nikt z nas niczego nigdy nie wygra. 

Jacek Kaatz, prezes ORL Kujawsko-Pomorskiej Izby Lekarskiej 

Bądźmy dla siebie wszyscy wyrozumiali. Starajmy zrozumieć się nawzajem. 

Krzysztof Kordel, prezes ORL Wielkopolskiej Izby Lekarskiej 

My też jesteśmy ludźmi, my też cierpimy, my też umieramy, nas też dotykają tragedie. A pacjenci tego nie widzą. 

Dorota Szyska-Skrobot, prezes ORL Świętokrzyskiej Izby Lekarskiej 

Mam tak jak każdy lepsze i gorsze dni, tak jak każdy mam kłopoty, swoje frustracje. 

Tadeusz Urban, prezes ORL Śląskiej Izby Lekarskiej 

Jestem człowiekiem. Od lat święta spędzam głównie w szpitalu. Nigdy nie wyłączam telefonu. Nigdy nie idę spać dopóki nie zadzwonię na oddział. Mam sześćdziesiąt trzy lata. 

Katarzyna Krystosik-Łasecka, prezes ORL w Koszalinie 

Jestem człowiekiem, który bywa chory, bywa zmęczony, musi też w tym systemie próbować istnieć, bo nam lekarzom też nie jest łatwo. 

Paweł Czekalski, prezes ORL w Łodzi 

Największym problemem dla mnie było to, że nie pamiętałem, kiedy moje dzieci dorastały, cały czas poświęciłem pacjentom. 

Aleksandra Śremska, prezes ORL Bydgoskiej Izby Lekarskiej 

Tak jak moi pacjenci bywam zmęczona, przemęczona i przeciążona systemem. Przeciążona, obowiązkami biurokratycznymi czy określaniem stopnia refundacji. 

Jacek Kotuła, prezes ORL w Zielonej Górze 

Jestem lekarzem, jestem człowiekiem, nie jestem systemem, jestem po waszej stronie. 

 

Więcej o kampanii samorządu lekarskiego 

NIL - Jestem lekarzem, jestem człowiekiem 

NIL - Historie ambasadorów kampanii „Jestem lekarzem, jestem człowiekiem” 

Dodane: 2024-03-01, przez: Administrator

  • wyślij znajomemu

  • Zapisz stronę
  • Wydrukuj